Halloween 2025. Pojedynek na dekoracje. Rozenek ma konkurentkę! Obie wydały fortunę!
W Polsce Halloween to już wydarzenie na miarę Hollywood! Zobacz, które gwiazdy wydały fortuny na dekoracje i przebrania, wywołując burzę w sieci!
Polska Moda na Halloween: Im Straszniej, Tym Drożej
Kiedyś, w polskiej tradycji, koniec października i początek listopada był czasem zadumy i wizyt na cmentarzach. Dziś, obok zniczy, coraz mocniej wdziera się do nas amerykańska tradycja Halloween, szczególnie w świecie celebrytów. I trzeba to przyznać – polskie gwiazdy, jak co roku, podeszły do tematu z iście hollywoodzkim rozmachem. To już nie jest proste przebranie; to wyścig o uwagę, o najlepszy strój, a ostatnio także o najbardziej spektakularnie udekorowany dom. Zwycięzca? Ten, kto wygeneruje najwięcej medialnego szumu.
W tym wyścigu o nagłówki od lat nie ma sobie równych Małgorzata Rozenek-Majdan. Celebrytka, która ostatnio sumiennie generuje materiały o swojej metamorfozie wizualnej, udowadniając w wywiadach, że do wyglądu podchodzi poważnie i korzysta z medycyny estetycznej, znalazła nowy sposób na utrzymanie uwagi. To podejście do "poprawy wyglądu" przyniosło jej nawet program Bez kompleksów, gdzie skalpel ma być lekiem na wszelkie bolączki Polek. A gdzie celebrytka czuje się najlepiej, jeśli nie w świetle reflektorów i w roli inspiracji?

Spektakl za wszelką cenę
Na tegoroczne Halloween Rozenek wybrała sobie na muzę inną miłośniczkę poprawek i biznesowego zmysłu: Kris Jenner. Przebranie się za matronę klanu Kardashianów, symbol globalnej, hiperpoprawnej i medialnie dominującej rodziny, było strzałem w dziesiątkę. To była nie tylko zabawa kostiumem, ale i celowy komentarz do własnej drogi w show-biznesie, opartej na wizerunku i medialnej dominacji. Sam pomysł wywołał falę dyskusji w internecie – jedni bili brawo za poczucie humoru, inni widzieli w tym jedynie kolejną kalkę zza oceanu.
Ale Rozenek-Majdan postanowiła iść o krok dalej. Przebranie to za mało. Święto musi być widoczne i drogie. Stąd też, z okazji Halloween, postanowiła udekorować swój nowy dom. Trzeba przyznać, że widowisko było pełne. Kościotrupy, czaszki, pajęczyny i oczywiście nietoperze – wszystko to, co amerykańskie horrory serwowały przez lata, zawisło na polskiej willi. Efekty tej dekoratorskiej inwazji trafiły do sieci w specjalnie przygotowanym wideo. I choć jest to z pewnością widowiskowe, pokazuje, jak głęboko zakorzeniła się u nas kultura widowiska i konsumpcjonizmu towarzysząca Halloween.
Halloweenowy klimat w pełni. Uwielbiam ten moment - podpisała nagranie Małgosia.
Tak Andziaks udekorowała swój dom.
Rozenek-Majdan nie jest oczywiście jedyna, która traktuje Halloween jako doskonałą okazję do generowania treści. W ślady hollywoodzkiego przepychu poszła również Andziaks, jedna z najpopularniejszych polskich influencerek, znana z tego, że w jej przypadku nie istnieje pojęcie "ograniczonego budżetu". Andziaks, podobnie jak Małgorzata, nagrała vloga, w którym pokazała kulisy swoich przygotowań i dekorowania posiadłości.
W jej przypadku skromność również odeszła do lamusa. Influencerka postawiła na maksymalny efekt, nie oszczędzając na niczym. Największe wrażenie na widzach zrobiła gigantyczna dynia, która stała się centralnym punktem dekoracji i była widoczna dosłownie z ulicy – a pewnie i z sąsiedztwa. U Andziaks Halloween to nie jest subtelna zabawa w straszenie, to wielka, kosztowna instalacja artystyczna, którą mają podziwiać wszyscy.
Te efektowne dekoracje, z nieograniczonym budżetem w tle, nie mogły przejść bez echa w sekcji komentarzy. Choć fani byli zachwyceni, pojawiło się sporo głosów krytycznych. Widzowie zwracali uwagę na jawny konsumpcjonizm bijący z ekranu i na to, jak celebryci, w pogoni za klikalnością, wydają fortuny na jednorazowe widowiska. Ten dysonans między ich przepychem a codziennym życiem większości Polaków staje się coraz bardziej widoczny. W ten sposób, to, co miało być niewinną zabawą, zamienia się w socjologiczny komentarz na temat rosnącej przepaści i nowego standardu bycia gwiazdą: musisz być nie tylko przebrany, ale i twój dom musi krzyczeć sukcesem, nawet jeśli to sukces oparty na chwilowym, halloweenowym kiczu. W Polsce, Halloween to już nie zabawa, to inwestycja w wizerunek.
- Konsumpcjonizm final boss.
- Wszystko na pokaz...
- Ktoś bawi się w Kardashianki! A za rok nowe rzeczy…- tak podsumowali Andziaks internauci.










